sâmbătă, 15 octombrie 2011

Moda flash-moburilor

Reportaj realizat de către Olga Secrii

În acest an, Chișinăul împlinește575 de ani. Cu acest prilej este organizat un flashmob în centrul capitalei, la 29 septembrie.
Aflu de această inițiativă după 15 minute decând am ajuns în scuarul Teatrului de Operă și Balet. Sunt parte din litera ”A” din cuvântul Capitala. Aud cum cineva vorbește că”: cei peste 40 de tineri care ne-am adunat aici alcătuim, de fapt, o sintagmă- Capitala oamenilor buni.  Da? Și eu care am venit după un tricou gratis. Eram la o plimbare cu un prieten și el a fost cu inițiativa să venim aici. A zis că s-a înscris la un eveniment unde dau tricouri gratis. Întreb dacă totuși voi primi tricoul, pentru că nu m-am înregistrat, iar tânărul care dădea tricouri îmi întinde unul pe care scrie ”om bun” și spune să-l îmbrac. Nu sunt cel mai bun om, dar vreau acest tricou. Dintrodată toți tinerii încep să se miște haotic ca mai apoi să revenim la poziția anterioară. Continui să fiu la litera ”A”. Stăm așa pentru 20 de minute. Presa ne filmează și fotografiază. Azi vom fi vedete la TV. Poate n-o să ni se vadă fața foarte clar și nu vom spune cuvinte pompoase în fața microfonului și a camerei, dar vom ști că am fost parte din cutare literă.
Organizatorul flashmobului, Alexandru Bordea mulțumește obosit prin difuzor tuturor participanților și anunță că aceștea vor primi bere gratis. Opa! Tricou, bere. Vrea să ne cumpere! Presa deja e jos și stă în rând pentru a vorbi cu organizatorul și participanții. Întrebarea cea mai rostită:” De ce capitala oamenilor buni?” și ”de ce ai venit aici?”.  Alexandru Braguță, participant la această mișcare a spus:” am venit pentru că m-am înscris pe facebook și pentru tricoul gratis. De fapt, nu sânt atât de bun și poate nu merit să port acest tricou, dar cred că trebuie să încercăm să fim mai buni”.
În 5 minute, scuarul Teatrului de Operă și Balet este pustiu. Doar pe jos e scris cu cretă ”capitala oamenilor buni”. Vorbind cu organizatorul flashmob-ului, Alexandru Bordea, îmi zice că acesta nu etse ultimul eveniment de acest gen și că vor urma altele la care la fel sunt invitați totți tinerii cu spirit activist. Întreb: tricouri gratis vor fi?!. El zâmbește.
Acum câțiva ani, Moldova nici nu știa ce-i aia un flashmob. Iar de la începutul acestui an, deja au fost 7 flashmoburi filmate de sus. Era o metodă de promovare scumpă care cere multe resurse umane. Acum, flashmoburile sunt calea de promovare aproximativ a fiecărui ONG. Și au devenit atât de frecvente încât organizatorii acestora uită un principiu important în legile nescrise ale flashmobului: acesta nu trebuie să fie neapărat mediatizat, presa nu trebuie să primească un comunicat despre acest eveniment. Presa trebuie să afle prin propriile căi. Dar acesta este un alt subiect

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu